Guests Feedback

Chef Ștefan Popescu

Executive Chef, Pullman Bucharest World Trade Center

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Un restaurant este în sine o investiție complexă. Una din problemele actuale stringente în acest domeniu o reprezintă calitatea serviciilor, de aceea este imperativ a se investi în această direcție. Un restaurant poate rămâne ”în top” doar menținând calitatea - tocmai de aceea trebuie înțeles în amănunt acest concept. Competiţia creşte în toate sectoarele şi cel mai bun mijloc prin care te poţi distinge de ceilalţi este reputaţia pe care ţi-o construieşti. Decizia de a folosi reputaţia ca un instrument de construcţie a carierei diferă de la un sector la altul şi depinde de obiectivul profesional. Cu toate acestea, a fi un profesionist cu vizibilitate devine un mijloc de evoluţie în carieră din ce în ce mai necesar.”

[...]

Diana Popescu

General Manager, Hotel Epoque 5*, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Reputația online și offline a unei proprietăți transcende gradul de notorietate al locului sau al brandului, ea reprezintă cel mai fidel indicator al gradului de satisfacție al oaspeților, în același timp măsurând percepția tuturor publicurilor asupra performanței hotelului. În cazul unui hotel boutique, precum Epoque, care se definește prin calitatea și gradul de personalizare al serviciilor, comunicarea de brand și comunicarea directă și reală cu oaspeții și cu partenerii noștri face parte din activitatea de zi cu zi. Întotdeauna mă implic personal în dialogul cu oaspeții Epoque, fie că e vorba de a monitoriza și a răspunde la recenziile online, sau de diversele solicitări cu privire la serviciile și evenimentele care au loc la noi. Indiferent de categorie sau de numărul de stele sau de faptul că este amplasat într-o zonă turistică sau una de business, calitatea spațiilor, facilităților și a infrastructurii este esentială pentru confortul și siguranța oaspeților, cât și pentru un management eficient. În ceea ce privește calitatea serviciilor, aceasta reprezintă nu numai prioritatea numărul unu, dar și diferențiatorul principal și identitatea fiecărei proprietăți."

[...]

Chef Cezar Munteanu

FORO Guest

Information available only in Romanian: "A fi prezent la un asemenea eveniment este ca și cum ai vrea să vezi în viitor și totodată vrei să înțelegi și mai bine ce înseamnă una dintre cele mai sensibile industrii, aceea a ospitalității. Speakerii de calibru, networking-ul și schimbul de idei, te fac să îți dorești să fii la FORO 2018. Participarea mea la un asemenea eveniment este clar marcată de dorința de a desluși viitorul pieței din punct de vedere al dezvoltării, atât managerial, socio-politic și uman și de ce nu, de a fi parte a unui forecast făcut de profesioniști, pentru profesioniști. A deschide un restaurant necesită curaj, perseverență, inventivitate. A fi managerul unui restaurant presupune o mare capacitate de muncă și organizare, simț al marketingului, noțiuni de gestiune și în special “gust” pentru gastronomie. În spatele mașinilor de gătit, ca și în sala de restaurant, rigoarea, calificarea și calitatea se impun. O amplasare bună nu înseamnă totul, țintirea clienților evită neplăcerile, spiritul inovator permite anticiparea efectelor modei (produsele bio de exemplu). Legislația trebuie respectată. Nici un aspect al activității nu trebuie neglijat. Factori economici, precum starea turismului sau indicele de consum, nu sunt de ignorat. Deschiderea unui restaurant este o afacere scumpă."

[...]

Daniel Ben-Yehuda

General Manager, Sheraton Bucharest Hotel 5*, Bucharest

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Hotelierii trebuie să își asume obligația de a oferi permanent un produs peste așteptări, ca parte dintr-o lege nescrisă. Este imperios necesar să vină cu idei fresh, care să ii surprindă pe oaspeți și care să ii aducă înapoi. Pentru a reuși trebuie să aibă în vedere un plan de investiții susținute constant, cu focus pe elemente noi, care să aducă un plus valoare atât din perspectiva imaginii, cât și din cea a serviciilor oferite. Pentru a păstra un nivel optim de calitate și pentru a menține standardele, este ideal ca la maxim 7 ani să se aducă o investiție majoră în modernizare. Un Manager de hotel se identifica cu brandul hotelier 100%, îl reprezintă 24 de ore din 24. El este imaginea acelui hotel, așadar reputația sa este esențială. Trebuie să fie respectabil, să rămână imparțial și să fie un om extrem de echilibrat. Reputația sa și buna comunicare cu piața vor influența decisiv continuitatea în buna funcționare a hotelului, performanța echipei și evoluția pozitivă a business-ului.”

[...]

Arch. Irina Radu

Architect & Founder, iDecorate, Bucharest

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”În ultimii ani, în industria HoReCa asistăm la o îmbunătățire evidentă a mentalității legate de colaborarea cu arhitecți. Astăzi, majoritatea restaurantelor implementează proiecte realizate de o echipă de arhitecți și se ghidează după aceasta. Este esențial să creezi concepte unice, care să-ți reprezinte viziunea iar acest lucru se poate realiza numai cu ajutorul unui arhitect. Desigur, în această situație calitatea unui spațiu crește iar odată cu ea, crește și reputația. În ceea ce privește industria hotelieră, aici discutăm despre o necesitate și mai sporită a colaborării cu un arhitect. El va ști cel mai bine ce norme să respecte, cum să organizeze toate spațiile în așa fel încât să corespundă atât normelor legale cât și necesităților clienților acelui hotel. De cele mai multe ori, arhitectul aduce exact acea atingere care ajută spațiul să-și creeze propria identitate, atât de importantă într-o piață din ce în ce mai competitivă. Iar investitorii au înțeles acest fapt și ne bucurăm de concepte unice, fascinante am spune chiar, concepte care pot oricând concura cu cele din Europa de Vest sau America. Și toate acestea au și meritul echipelor de arhitecți implicate.”

[...]

Anca Thompson

General Manager, Hotel Cherica 4*, Constanța

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Atmosfera care predomină în recepție, de la primul pas pe care oaspetele îl face în hotelul nostru este fără nici o îndoială determinată într-o foarte mare măsură de liderul hotelului. De la ținuta, amabilitatea și zâmbetul personalului care întâmpină oaspeții și până la cele mai mici detalii de curățenie, toate reprezintă standarde care trebuiesc monitorizate zilnic și care vor influența recenziile celor care ne trec pragul. Toate acestea se realizează doar printr-o prezență foarte activă a managerului în relațiile cu oaspeții și cu membrii echipei sale. Este într-adevăr un efort al unei echipe bine închegate, care își înțelege scopul și este extrem de motivată în atingerea unor ținte bine stabilite dinainte. Fiecare “jucător” își are rolul său, iar datoria managerului este să-i facă pe fiecare în parte să înțeleagă cât de importantă este contribuția tuturor în câștigarea unor experiențe de neuitat pentru cei care investesc să vina la noi. Provocarea mea pentru fiecare manager este să interacționeze cât mai mult cu oaspeții săi, pentru a afla în mod direct gradul de satisfacție al turiștilor, și mai ales pentru a avea ocazia să intervină în mod prompt și sigur, rectificând situațiile care ar putea influența recenzii negative mai târziu."

[...]

Irina Botez

Designer Interior, Wings Design, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Așteptam un astfel de eveniment în România, menit să deschidă orizonturi și să susțină o transformare progresivă și armonioasă a industriei ospitaliere. Un concept foarte interesant și un instrument valoros și pretențios, reputația, este clădită de impresiile utilizatorilor spațiilor. Parte semnificativă din impresionarea plăcută a oaspeților se reflectă în funcționalitatea și estetica spațiilor, ambele aspecte fiind abordate cu iscusință de architect și/sau designerul de interior. Munca arhitectului și a designerului de interior se imprimă direct asupra experienței trăite de turist și nu se rezumă doar la o rezolvare a necesităților de bază pe parcursul vizitelor - confort, siguranță etc., ci urmărește să intensifice trăirile oaspeților printr-o abordare surprinzătoare, nouă, dinamică și actuală. Dincolo de bunăstarea consumatorilor, arhitectura și designul interior de calitate crează valoare pentru hotelier, fiind direct legate de profitabilitatea și durabilitatea afacerii. Mai simplu exprimat, arhitectura și designul de calitate atrag și nasc dorința de a reveni."

[...]

Larisa Budacă

General Manager, Golden Tulip Victoria - Bucharest 4*, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”În domeniul hotelier, calitatea serviciilor oferite este unul dintre factorii care fac diferența între un hotel și altul. Acesta contribuie decisiv la alegerile pe care le fac oaspeții, din ce în ce mai experimentați, dar și mai exigenți, alături de alți factori cum ar fi analiza review-urilor existente, informațiile și fotografiile disponibile pe site-urile de prezentare, experiențele memorabile ale altor oaspeți. Oamenii au încredere în ceea ce citesc în mediul online și prețuiesc mai mult ca oricând experiențele altor persoane cu un anumit serviciu sau produs. Iată cum într-o perioadă de timp foarte scurtă managementul reputației a ajuns să fie extrem de important atât pentru companii, dar și pentru noi, la nivel personal. Cât despre domeniul hotelier, o bună reputație online este vitală. Împreună cu echipa, suntem extrem de preocupați de tot ce se scrie în mediul online atât despre hotelul nostru cât și despre hotelurile de pe piață. Verificăm constant mediile sociale cum sunt Facebook, Instagram, Twiteer, dar și blogurile și site-urile profesionale de review-uri. Ne interesează experiențele oaspeților noștri și analizăm toate review-urile și feed-back-urile pozitive, dar și pe cele negative și le reanalizăm pentru a înțelege cum putem să transformăm interacțiunea cu serviciile și brandul nostru în experiențe pozitive.”

[...]

Chef Alex Petricean

Head Chef, Restaurant Maize Farm to table, Bucharest

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Aș spune că utilitatea și echiparea spațiului sunt capitale într-un restaurant. Calitatea serviciilor este direct proporțională cu investiția în resursele umane, pentru că oamenii sunt furnizorii de servicii într-un restaurant. Meseria de Chef în România are de îndepărtat reputația negativă pe care a avut-o această profesie considerată a oamenilor necalificați înainte de a se conștientiza faptul că a fi Chef înseamnă mult mai mult decât a ști să gătești. Reputația Chefului în România e încă la început și de acum înainte va fi important ce se va întâmpla. Pentru mine reputația este construită pe niște principii susținute de o filozofie și o mentalitate. Nu poți să iți construiești reputația susținând ceva în ce nu crezi sau care nu te caracterizează.”

[...]

Carmen Fierascu (foto), Cătălin Brînduși

Manager, Atelier and Bistro 27, Pitești

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Suntem onorați să dăm curs invitației dumneavoastră, iar fiecare eveniment de acest gen ne dă prilejul de a dobândi informații importante în dezvoltarea activității noastre. Prin lansarea brandurilor noastre am vrut să ne distingem printr- o permanentă inovație și diversitate. Astfel, au urmat un lung șir de investiții în calitatea serviciilor si a produselor oferite, cât și în modernizarea anuală a spațiilor in care ne desfășurăm activitatea. Întotdeauna am urmărit menținerea numelui, percepția celorlalți despre noi, dar și stabilirea unor strategii care să ne situeze în topul restaurantelor din Pitești și nu numai.”

[...]

Carmina Gal

General Manager, Ana Hotels Poiana Brașov 4*, Poiana Brașov

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Managementul reputației pentru un manager de hotel, din punctul meu de vedere, în primul rând, înseamnă încrederea pe care clienții o au în alegerea hotelului respectiv, atât pentru o vacanță, cât și pentru organizarea oricărui tip de eveniment. Reputația managerului înseamnă reputația hotelului, a locației, a companiei în cadrul căreia activezi. Nu este ca și cum ai îmbrăca o haină frumoasă, ci este despre cum și în cât timp reacționezi la nevoile/ problemele care apar, este despre modul în care ești dispus să asculți și să rezolvi problemele. Este important ca în momentul în care apare o problema, partenerul tău să simtă că ești acolo pentru a rezolva problema, îți dorești să transmiți un mesaj pozitiv: <<Hei, stai linistit, ești pe mâini bune!>>"

[...]

Johnny Șușală

Managing Partner, Rare Foods Services, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”În primul rând, dacă se construiește de la zero un restaurant trebuie, din punctul meu de vedere, să participe și bucătarul șef alături de arhitect, deoarece acesta știe foarte bine organizarea și fluxul tehnologic. În al doilea rând, recomandarea mea este ca investițiile să fie făcute în echipamente noi, deoarece dau randament pe termen lung. Managementul reputației din punctul meu de vedere are trei aspecte, pe care, de altfel, le știm cu toții: evoluția, evaluarea, execuția. Fără acestea nu poți avea o performanță profesională ca Chef.”

[...]

Ciprian Dogaru

Executive Manager, Hotel Ambient 4*, Brașov

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Calitatea serviciilor trebuie continuu îmbunătățită, iar asta se face prin training-uri regulate și informații de ultimă oră împărtășite cu departamentele relevante. Mentenanța spațiilor hoteliere de asemenea este o prioritate, întrucât serviciile hoteliere bune nu pot compensa un spațiu neîntreținut și viceversa. Un mix între cele două componente este ideal și duce la succesul relației cu clientul. Reputația unui hotel este cartea sa de vizită. În mediul online, notele date de către oaspeți sunt oglinda activității hotelului, iar aceste note pot fi îmbunătățite printr-un management bun și o comunicare cu clientul."

[...]

Chef Thomas Parnaud

Head Chef, Restaurant Le Cave, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Vă mulțumesc pentru invitația la FORO 2018, un eveniment pe care îl găsesc deosebit de util în industria de profil românească. După cum știți deja, un bun restaurant funcționează datorită unei echipe în bucătărie și a unei echipe în sală cele două formând de fapt un ansamblu bine pus la punct. Chef-ul bucătăriei are ca misiune transmiterea savoir-faire-ului pentru o experiență plăcută a clientului, nu doar în bucătărie ci și echipei din sală. În acest moment, serviciile de calitate au devenit un punct foarte important în strategia restaurantelor de a atrage clienți și mai ales clienți exigenți.Pentru a avea o reputație, un Chef trebuie sa aibă deja o identitate proprie. De exemplu, la Cave de Bucarest este un restaurant cu specific francez haut-cuisine dar eco responsabil, 90-95% din ingredientele folosite fiind produse locale, de bază, nepretențioase decât din punct de vedere al calității. Un aspect foarte important în crearea și păstrarea acestei reputații o reprezintă ieșirea din bucătărie, interacțiunea cu clienții, atât în diverse evenimente culinare cât și direct în sală, unde îmi place foarte mult să comunic cu clienții, să le aflu opiniile, să finalizez o farfurie în fața lor - lucruri pe care le consider atât plăcute cât și utile, atât pentru mine cât și pentru ei după cum am descoperit, timp în care acel savoir-faire lucrează în continuare în spate, în bucătărie. Nu se poate face o bună bucătărie fără a iubi oamenii."

[...]

Ciprian Faraon

Managing Director, NOBLESSE Boutique Hotel 5*, Sibiu

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Nivelul investițiilor în calitatea serviciilor și confortul camerelor, în industria ospitalității, sunt aidoma nivelului de clasificare, a viziunii de business pe care acționarii acelei companii o au când își stabilesc clienții țintă, evident în baza unei analize corecte a pieței. O adresabilitate largă, la un nivel de tarifare spre mediu, poate însemna un nivel de investiții mai redus, așteptările clienților fiind mai ponderate. O adresabilitate concentrată, la un nivel ridicat de tarifare, presupune investiții mult mai ample, atât la nivelul confortului cât și al serviciilor. Păstrarea nivelului de confort și al calității serviciilor sunt însă marile provocări ale managementului hotelier, acest deziderat fiind strâns legat de calitatea managementului, de pregătirea personalului dar și de dinamica pieței. Dacă acest deziderat este atins, managementul reputației devine doar o sintagmă.”

[...]

Nicolae Marin

Manager, Hotel Tecadra 4*, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Investițiile într-un hotel sunt obligatorii și necesare, atât în spațiile de cazare (reamenajare și înnoire a camerelor, schimbarea și redecorarea barurilor și restaurantelor, îmbunățirea meniurilor), cât și investiția în calitatea serviciilor oferite de hotelieri. Pentru un manager de hotel, calitatea serviciilor, frumusețea spațiului și a decorului sunt punctele forte în a simți reputația ce îți oferă fenomenul hotelier."

[...]

Eugen Tudosie

Manager, Restaurant Mesogios, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Un restaurant este o investiție complexă, în care spațiul destinat servirii este doar o parte, cea vizibilă, a clientului ce ne trece pragul. Bucătăria și spațiile anexe, resursele umane, selectarea furnizorilor sunt doar câteva dintre elementele care dau consistență conceptului și care îl pun în valoare. Managerul este responsabil cu managementul financiar, dar și cu definirea tarifelor în unitatea sa. De asemenea, misiunile managerului de restaurant variază în funcție de tipul de restaurant în care își desfășoară activitatea. Într-un restaurant-lanț se aplică reguli bine definite din cadrul societății, în care acesta asigură managementul locației de zi cu zi și dezvoltă programe de lucru pentru personalul său. Acesta gestionează activitatea de resurse umane, recrutează noi angajați și în cele din urmă, asigura calitatea de îngrijire și satisfacție a clientului."

[...]

Silvia Pintilie Moscaliuc

Senior Interior Designer, Inland Deco, Iași

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Un hotel este pentru o parte a oaspeților, casa departe de casă, iar pentru o altă parte este acel spațiu la care se raportează când vine vorba despre confort și ergonomie. Cu alte cuvinte, este un punct superior din punct de vedere estetic. Pentru un designer, proiectele de hoteluri și restaurante reprezintă o provocare ofertantă, care te invită să găsești un echilibru între designul avangardist, compartimentarea eficientă, cromatica și iluminarea temperată. Totodată, spațiile trebuiesc proiectate în așa fel încât ele să rămână actuale, așadar provocarea designerului este și de a se situa deasupra trendurilor și de a selecta, după un “barometru" interior bine calibrat, ceea ce va reprezenta un punct de referință important: imaginea hotelului."

[...]

Bogdan Arsene

General Manager, Best Western Stil Hotel 4*, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Politica hotelului Best Western Stil are o componentă foarte importantă de customer service. Ne pasă de oaspeții noștri și suntem foarte atenți la feedback-urile pe care aceștia ni le transmit prin diverse medii (direct la recepția hotelului, în întâlnirile directe cu personalul nostru, prin formularele de feedback din hotel, prin intermediul paginilor TripAdvisor, Booking, Facebook etc.). Feedback-urile oaspeților noștri ne ajută să ne menținem nivelul serviciilor și facilităților pe care le oferim la un anumit standard și să aducem îmbunătățiri sau chiar schimbări acolo unde este cazul, astfel că în ultimii 2 ani am făcut investiții semnificative în acest sens. Faptul că funcționăm sub un brand internațional înseamnă o garanție în plus pentru clienți a standardelor la care le vor fi oferite facilitățile și serviciile în cadrul hotelului nostru. Consider că managementul reputației în turism și ospitalitate trebuie să fie un proces proactiv, permanent și constant adaptat tehnologiei și obiceiurilor de consum ale clienților. Internetul nu este întotdeauna o reflectare extrem de fidelă a realității, iar reputația este o resursă epuizabilă, de aceea rolul managerului în gestionarea economiei reputației, mai ales în industria ospitalității, este unul extrem de important, în special în contextul „democratizării” informației în spațiul online, care uneori poate duce și la abuzuri de poziție.”

[...]

Chef Tsuchiya Naofumi

Chef & Owner, Tokyo Japanese Restaurant, Cluj-Napoca

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Dorința mea de a participa la acest eveniment nu este întâmplătoare! Investirea în calitatea serviciilor reprezintă pentru noi crezul întregii noastre afaceri. Acum 15 ani, am ales România și Clujul în principiu pentru că nu existau foarte multe restaurante cu specific japonez. Privind în urmă, doar prin intermediul acordării atenției maxime calității serviciilor, mâncării și a atmosferei am reușit să avem cel mai longeviv restaurant cu specific japonez din Cluj-Napoca și să punem bazele primului lanț de Running Sushi-uri din România. Managementul reputației și asigurarea calității serviciilor merg mână în mână și se influențează reciproc. În cultura japoneză,onoarea și respectul față de ierarhie sunt la mare preț și tocmai aceste aspecte le-am avut în vedere în consolidarea echipelor de bucătari pe care le-am pregătit de-a lungul timpului.În raport cu clienții noștri, am abordat cu mari eforturi, aceeași viziune de a ne onora tot timpul promisiunea făcută lor: calitate desăvârșită în mod constant. Fără îndoială,reputația în acest domeniu este vitală dar și foarte greu de obținut, consolidat și menținut. Aici este adevărata provocare și fascinație!”

[...]

Nora Al Zain

Hotel Manager, Bucharest Comfort Suites Hotel 4*, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Având în vedere că trăim într-o lume care este într-o continuă dezvoltare la un nivel alarmant, trebuie să rămânem la curent cu toate trendurile moderne. Unul dintre stâlpii primordiali de rezistență ai unui hotel este capitalul uman. De aceea, este foarte important să investim întotdeauna și să ne antrenăm echipa pentru a putea oferi servicii de excelență oaspeților ce ne trec pragul. Serviciile și spațiile sunt cartea noastră de vizită. Managementul reputației este crearea acelui "brand recognition as a unique selling point" într-o lume hotelieră competitivă care cere adaptarea la standarde cât mai înalte de calitate, care prin urmare, ne ajută să ne distingem brandul și să oferim încredere oaspeților pentru a se reîntoarce la noi."

[...]

Alina Catrina, Marilena Popa

Co-founders, Zada Architecture, Bucharest

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Notorietatea unui spațiu este strâns legată de arhitectură și mai ales de capacitatea arhitectului de a jongla cu spațiul, cu lumina, cu energia locului, cu povestea brandului. Arhitectul este magicianul care echilibrează variabilele și constantele și pune bazele unui spațiu unitar, îmbină armonios bucuria spațiului cu nevoile beneficiarului, cu principii de teorie și design pentru a da naștere unui loc unde oamenii să experimenteze anumite emoții, energii și senzații."

[...]

Ionuț Șerban

General Manager, Hotel DBH Bucharest 4*, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Asigurarea unor servicii și spații de cazare corespunzătoare joacă un rol esențial în crearea unui renume și a unui portofoliu vast de clienți. În acest context, realizarea în mod constant a unor investiții pentru îmbunătățirea acestora devine deosebit de importantă, ajutând la clădirea unei reputații puternice, extrem de necesară pentru dezvoltarea unui hotel. În prezent, oaspeții utilizează din ce în ce mai frecvent mediul online pentru alegerea hotelului în care își vor petrece sejurul. De cele mai multe ori, recenziile primite, dar și răspunsurile acordate acestora de către unitatea hotelieră îi determină pe călători să aleagă un anumit hotel, în detrimentul altuia. Bineînțeles că sunt și alte criterii care contează, precum locația, gama de servicii oferite sau spațiile de cazare, însă în majoritatea situațiilor, primează notele acordate în mediul online sau recomandările venite din partea cunoștințelor, prietenilor sau familiei. De aceea, pentru un manager de hotel, un bun management al reputației devine un instrument puternic în creșterea gradului de ocupare, în timp ce un slab management al reputației, conduce de cele mai multe ori la pierderi semnificative și ulterior, către declinul total al unității de cazare."

[...]

Iulia Younis

Manager, Restaurant Simbio, Bucharest

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Modul în care este perceput fiecare restaurant de către clienții săi este criteriul definitoriu în succesul sau declinul său. De aceea, acordăm cea mai mare importanță oamenilor: încurajăm și ascultăm părerile celor ce ne vizitează, ne bucurăm de review-urile pozitive și învățăm din cele negative cum să devenim mai buni. La Simbio am creat un mix între mâncarea gustoasă, muzică, designul cald și prietenos și echipa puternică de profesioniști. Oamenii Simbio îi fac pe cei ce ne trec pragul să se simtă ca la un prieten drag acasă. Toate acestea sunt importante pentru reputația restaurantului nostru, și numai luate împreună, reușesc să redea o experiență completă, apreciată de publicul Simbio."

[...]

Irina Semaca

General Manager, K+K HOTEL ELISABETA 4*, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: “Percepția Clientului asupra produsului nostru reprezintă realitatea! În viziunea noastră, nu vindem ”un simplu pat” ci o experiență! Abordarea bazată pe profesionalism, atenția adaptată fiecărui oaspete în parte și orientarea către satisfacția oaspeților este în esență ceea ce deosebește “o experiență hotelieră” de “o simplă cazare”. O echipă motivată și instruită în mod constant în a oferi servicii la cele mai înalte standarde va câștiga întotdeauna admirația și recunoașterea oaspeților. Un aspect-cheie este cunoașterea oaspeților și a nevoilor lor, deoarece acesta este unul dintre factorii care stau la baza planificării investițiilor și implicit al menținerii competitivității. În momentul în care reusești să preîntâmpini așteptările oaspeților tăi, câteodată chiar și să le depășești, te poți considera un hotel de success! Menținerea standardelor de confort, adaptarea tehnologiei la trendurile actuale și atenția către serviciile personalizate sunt condiții “sine qua non” pentru poziționarea pe piață și asigurarea unui model de business competitiv pe termen lung.”

[...]

Chef Alexandru Dumitru

Executive Chef, Restaurant Pensiunea Atra, Prahova

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Calitatea serviciilor pe care le oferă un spațiu este reflexia investițiilor în spațiul respectiv. Un spațiu poate avea o investiție foarte bine făcută, dar să se fi omis partea investițiilor la nivelul personalului care oferă serviciile. Din punctul meu de vedere este nevoie de formarea unei echipe stabile cu persoane legate pe termen mediu-lung. Aleg asta în locul serviciilor de consultanță care dau aparența unor servicii bune, dar care nu pot suplini lipsa unui lider permanent în locație, lipsă care se simte în servicii. Managementul reputației pentru un Chef depinde de capacitatea acestuia de a-și stabili prioritățile pe care merge. Fie că este vorba de stil de bucătărie, mod de conducere, implicare sau sacrificii. Echipa de care se înconjoară este punctul cel mai important în construcția unei reputații bune și stabile.”

[...]

Anca Chirilă

Executive Manager, Phoenicia Suites 4*, Bucharest

FORO Guest

Information available only in Romanian: “Calitatea serviciilor turistice este unul dintre cele mai importante subiecte al managementului HORECA. Cheia competitivității reprezintă calitatea în unitățile de cazare cât și în serviciile oferite. Prin urmare, managerii și angajații trebuie să depună eforturi pentru a furniza oaspeților numai servicii de înaltă calitate la preţuri rezonabile, mai ales că turiștii sunt din ce în ce mai informați. Calitatea în acest sector este definită ca “livrarea consistentă de produse și servicii către oaspeți, în conformitate cu standardele așteptate”. Serviciile de calitate implică, pe lângă o organizare corectă într-o companie și o strategie bine definită, de asemenea, respectarea maximă a cerințelor clientului. Ar trebui să fie impuse principii de calitate la toate nivelurile structurale și organizatorice din cadrul companiei turistice. Printre principalele caracteristici ale serviciilor de calitate, enumerăm, disponibilitatea personalului și comunicarea acestuia cu clientul, personalul să aibă competențele necesare și să cunoască serviciul oferit, serviciul să se desfășoare în termenele dorite de client, personalul să manifeste amabilitate și respect. Pe lângă crearea de spații de cazare noi, cu ultimele dotări și care oferă tot confortul oaspeților, curățarea și întreținerea acestora, ca investiție în calitatea serviciilor, putem face referire și la formarea angajaților pentru a oferi informațiile corecte turiștilor. Fiecare întreprindere trebuie să respecte cerințele legale pentru diferite tipuri de activități ale afacerii. Managementul curent al activității impune, de asemenea introducerea unui sistem de control intern și management al calității, cu scopul de a sprijini eforturile lor spre o planificare corectă, monitorizarea și îmbunătățirea calității serviciilor turistice spre un anumit standard. Totodată, managementul calității poate fi în strânsă legătură cu managementul reputației al unui manager de hotel. Evoluția hotelului este influențată și de evoluția și dorința de a se dezvolta a omului ce îl conduce cât și de relația acestuia cu clienții săi. O formare continuă și practică, evaluarea și execuția brandului personal armonizează cele spuse mai sus.”

[...]

Arch. Livia Geambașu

Manager, EDRISS, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Construcțiile trebuie să fie integrate cu inteligență în arhitectura locului și să comunice prin volum funcțiunea pe care o adăpostesc. Coerența spațiului interior, calitatea materialelor folosite pentru finisaje și respectarea mobilării conform proiectului propus pot asigura prin atmosfera creată, o motivație pentru client să se întoarcă în acel hotel sau restaurant. Reputația unui hotel sau restaurant este dată de calitatea serviciilor, sprijinită de un ambient de atâtea stele câte pretinde că are. Arhitectul este adesea actorul principal, atunci când trebuie să jongleze cu un buget nu foarte generos. Creativitatea lui salvează un hotel sau restaurant pentru că privește dintr-o altă perspectivă investiția decât managerul de proiect. Arhitectul gândește spațiile nu doar după o schemă funcțională. El oferă matricea ca investitorul să poată să vândă, să atragă clienți numeroși care să vorbească despre acel hotel sau restaurant. Într-un cuvânt, garantează o bună reputație.”

[...]

Oana Voicu

Manager, Peștera Hotel, Moroeni

FORO Guest

Information available only in Romanian: ”Calitatea serviciilor reprezintă un avantaj competitiv, ce face diferența dintre o experiență mediocră și una pe care vei mai dori să o retrăiești. Oamenii nu-și mai doresc doar dotări standard, iar calitatea ce trebuie avută în vedere depășește aspectele de ordin material, îndreptându-se spre curtoazie, comportamente, flexibilitate. În industria ospitalității personalul nu poate fi înlocuit în totalitate de roboți. Chiar dacă inițial investițiile sunt mari, acestea ar trebui să fie o prioritate și beneficiile se vor vedea pe termen lung. Calitatea devine un instrument de marketing, prin care se poate îmbunătăți imaginea companiei. Imaginea este extrem de importantă și în același timp dificil de menținut mai ales acum când totul se întâmplă în mediul online, în timp real. Reputația determina succesul, de aceea trebuie construită fără compromisuri, fără a renunța la valori. Oamenii vor avea încredere în hotelurile cu o reputație de neclintit și vor aprecia dedicarea și serviciile de calitate.”

[...]

Arch. Georgiana Albița

Partner, COLOR Inside, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "FORO este o ocazie de a vizualiza demersul creativ și de a pătrunde în munca de echipă din spatele unor rezultate remarcabile din domeniu. Hotelul și restaurantul ce rămân în memoria oaspeților sunt spații speciale sau pur și simplu armonioase. Calitatea conceptului lor se datorează creativilor - arhitecți și designeri de interior care înțeleg locul și oamenii lui: investitor, manager, clienți, potențiali clienți, personal. Indiferent de locație, oamenii savurează și recomandă doar un mediu coerent - brand și spațiu împreună."

[...]

Sorin Avrămescu

Manager, La Belle Epoque Restaurant, Petrosani

FORO Guest

Information available only in Romanian:”Pentru restaurantul La Belle Epoque din Petroșani calitatea serviciilor este prioritatea numărul unu. Competiția în domeniu face ca problema competitivității să fie privită în alți termeni, factorii de influență fiind orientare către client, diversificarea, inovația, calitatea, respectiv raportul calitate- preț. Cartea de vizită a restaurantului La Belle Epoque o reprezintă atmosfera creată de amenajarea interioară și exterioară, coloritul, lumina, confortul termic, spațiul în care funcționăm fiind o clădire monument istoric, construit între anii 1922-1925, la renovarea spațiului păstrându-se arhitectura și elementele de decor originale. Cu toate acestea, comportamentul profesional impecabil al personalului ridică mult calitatea serviciilor. În calitate de administrator este esențial să îmbunătățesc imaginea restaurantului pe care îl conduc. Dincolo de calitatea serviciilor, diferența constă în reputația brandului. Reputația este un instrument eficient pentru creșterea afacerii prin încrederea pe care o au clienții în noi.”

[...]

Laura Miu

Manager, Vitrina by Laura Miu, București

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Eu asociez importanța designului și calitatea spațiului pentru reputația unui hotel sau a unui restaurant din momentul în care pășesc în interior unde primul impuls este să zic “WOW”. Cel mai bun marketing este cel “din gură în gură” deci prima impresie contează cel mai mult pentru reputația unui hotel sau a unui restaurant.”

[...]

Armand-Liviu Ghenciu

General Manager, Hotel Restaurant Stejarul 4*, Timiș

FORO Guest

Information available only in Romanian: "Referitor la importanța investițiilor în calitatea serviciilor și a spațiilor într-un hotel, consider că sunt esențiale într-o piață aflată în plină dezvoltare și expansiune atât în țara noastră cât și la nivel internațional. Clienții hotelurilor apreciază mult mai mult calitatea serviciilor și a spațiilor într-un hotel, decât sigla de la intrare sau numărul de stele, iar asta face diferența între hotelurile de succes și cele care doar supraviețuiesc. Acest lucru va trebui înțeles și de proprietarii și managerii hotelurilor din România ale căror proprietăți, de obicei, nu fac parte din lanțuri hoteliere care au o reputație recunoscută la nivel internațional. Această reputație a brandurilor de top la nivel internațional a fost construită exact pe calitatea serviciilor și a spațiilor de servicii și cazare și ar trebui și noi să încercăm să ne aliniem la standarde, sau chiar să le depășim, pentru că nu există nimic mai frumos decât să întreci așteptările clienților. Despre managementul reputației ar fi foarte multe de discutat, mai ales în condițiile actuale ale pieței muncii din țara noastră, de aceea aș dori să subliniez un singur lucru și anume că: reputația se construiește sau se câștigă foarte greu în acest domeniu și se poate pierde extrem de ușor."

[...]

1

Leaders and Investors from the Hospitality Industry

2

Managers and Owners of the Romanian 4* and 5* Hotels

3

Managers and Owners of the Main Romanian Restaurants

4

Architects and Interior Designers